vrijdag 20 november 2009

Wie ben jij?

Welke mobiel heb je? Hoe gebruik jij je mobiel?
Hoe communiceer je? Chat je? Met MSN?
Heb je een profiel site? Hyves, Facebook...?
Heb je profielen aangemaakt bij online muziek sites? Deezer, Last.fm?
Speel je online games?
Wie ben jij?
Je kunt deze vragen beantwoorden. Maar als je de vragen stelt aan jouw leerlingen of aan je kinderen, weet je wat zij zullen gaan antwoorden.

Karin Winters denkt na over web 2.0 als leermiddel en beschrijft dat in haar blog. Zij schrijft dit in reactie op de publicatie van Kennisnet Web 2.0 als leermiddel-maart 2009

Maar wie ben jij in de wereld van web 2.0?
En wie ben jij in vergelijking tot je leerlingen en of kinderen?

Om mijn openingsvraag voor mezelf te beantwoorden: ik heb een HTC Magic. Voor het eerst in mijn leven een toestel dat ik echt wílde hebben. Omdat het de Android software heeft. Daarmee heb ik een toestel gekregen waarmee mijn primaire gebruik op het gebied van internet en internet-communicatie ligt en (o ja) ik kan er ook nog mee bellen.
Daarmee ben ik ook ineens heel erg online. Ik merk daarmee dat ik andere dingen doe, andere dingen weet, andere vaardigheden opdoe...
Word ik daardoor ook een andere docent?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten